- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

En spark i rätt riktning

Kategori: Kärlek från hjärtat

Jag har sagt det förut, och säger det igen. FY FASEN VAD KUL DET ÄR ATT INSTRUERA!!!! Känns äntligen som att bitarna börjar falla på plats. Jag har koll på upplägget, tiden, headsetet, ansträngningsskalan (nästan) och på deltagarna. Ibland har jag inte koll på mig själv istället, men då får man låtsas som ingenting haha. Mycket man ska hålla reda på, armar, ben, huvud, deltagarna (typ som att pappa stirrar ut mig, att nån myglar lite. Tro mig, jag ser allt), tiden, att jag inte ser för-jävla-glad ut hela tiden. Tro inte att det bara är att sätta på lite musik och cykla på. Det är mycket planering bakom, believe me! Men helt fantastiskt fruktansvärt roligt är det. Längtar till varje pass, varje gång. Tänker spinningen, ungefär... nästan hela tiden. På vad som kan förbättras, förändras. All feedback är bra feedback, så länge ingen kommer och drar fram motorsågen och kapar mig som ett träd såklart. Då blir jag lite ledsen, för jag tror och känner, att det faktiskt är helt okej!

Innan varje pass är jag faktiskt nervös. Men så fort jag kommer igång så släpper det. Får värsta kicken av att se när folk verkligen tar i och ger allt. Värsta energiboosten och gåshuden. Sista sekunderna av passet, allas plågande ansikten, svetten som droppar och känslan när man vet att 25 sekundersspurten är klar. Återhämtningen. Kroppen är fascinerande. Den klarar av mer än vad vi tror. "Tackar" vi någonsin kroppen? Jag har lärt mig att uppskatta min kropp när den fungerar som den ska. Har alltid tagit förgivet att jag kan göra vad jag vill, när jag vill, hur jag vill. Men, efter att mina diskar och ischiasen började krångla, och smärtan som jag har upplevt (fyfan) och inte kunna fungera normalt, så har jag lärt mig att kroppen ändå är skör. Man måste ta hand om den. Kanske inte alltid köra på i 180. Inte meningen att vi ska skada kroppen när vi röjer på, utan stärka den! :) Hur som helst, det jag egentligen ville komma till, är att vi är bra på att klaga och gnälla när det gör ont, men tackar och njuter inte när det faktiskt funkar som det ska! Iallafall inte jag, för ens nu!

Ha en helt underbar vecka. Jag hoppas att vi ses i veckan, antingen torsdag kl.19 eller söndag kl.13 (på Sats Tule såklart, tack Madde!!!!)

Och förresten, HEJA BRYNÄS!!!!!!!!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: