- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

Hepp hepp!

Kategori: Allmänt

Igår pratade Johan med en vän i tele (jag tjuvlyssnade såklart när jag hörde att dom började prata om mig, jag erkänner!). Jag kommer inte ihåg allt ordagrant. Men något i den här stilen "Ja, hon är utbildad cykelinstruktör men blev inte godkänd på SATS. Men man ser att hon tycker att det är skitkul, hon är duktig och brinner för det så hon har börjat köra sina övningsklasser igen. Hon vill jobba på SATS. Ja examen om ca två veckor. Redovisningsekonom. Ska gå tillbaka till sitt gamla jobb på ekonomiavdelningen."

Satan, är det där verkligen JAG? Trodde jag det här för två år sen? Svar: nej. Vet jag bättre nu? Svar: ja.
Är jag njöd? Svar: ja (förutom att jag inte blev godkänd på SATS då. Men dom ska få se på annat!)

Imorrn är det examination. Examensarbetet ska presenteras. Nu är jag inte nervös. Imorrn kommer jag vara nervös. Typ, mer nervös än jag var på uppkörningen när jag skulle ta körkort. Prestationsångest deluxe. Konstigt det där. Jag var dock ASNERVÖS första (och andra) cykelklassen jag höll. Nästan illamåendevarning. Men det har gått över nu. Vana. Imorrn är det en helt annan sak. Då ska jag babbla på och verka som att jag förstår min skit. Äga skiten typ. Jag är en jäkel på att babbla och hålla låda annars, klassens clown. Bjuder på hela mig själv och lite till. Men då är det kravlöst. Kravlöst = avslappnat. Icke kravlöst = prestationsångest. Men jag får se det såhär: det är övning. Övning är bra. Man lär sig nya saker av övning. Öva öva öva öva.

Går det åt skogen så har jag ju min torsdagsklass att röja loss med :) Dom som kommer imorrn kommer få vara med om ett vrålåk. Playlisten är kung. Så bra är den. Sjukt nöjd. Hoppas den funkar som den har funkat i min skalle :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: