- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

Stockholm Halvmarathon och SATS

Kategori: Work it

JAG HAR TAGIT MIG IGENOM ETT HALVMARATHON!! 
 
Solen sken hela dagen och det var perfekt temperatur igår. Inte helt laddad inför att springa 21 km. Men jag måste säga, med tanke på att jag aldrig sprungit längre än 15 km och det var en gång, att jag är nöjd med min tid på 2h15min. Jag hade som mål att komma in på 2h18min och att jag inte skulle sätta press på tiden. Det skulle få ta den tid det tog.
 
Första 5 km tog 30:50, sen andra 5km 32:30 kändes helt ok. Försökte hitta ett tempo som kändes ok att hålla i en hel evighet. Efter 10 km kände jag att jag var sinnessjuuuuukt kissnödig. Såklart. Så det var bara att ta en avstickare till en bajamaja, kissa snabbt som fan och sen ut och fortsätta haha.
 
Tredje 5km gick på 31:48, efter 12 km började jag känna av mitt skavsår och att det började göra ont i knäna, men inget som jag inte kunde ignorera. Sista 5km tog fan 33:46, när jag hade passerat 18km kändes det som att mina knän skulle ge upp, fötterna värkte, skavsåret sved och höfterna... Oooh dom höfterna. Men jag ger fan inte upp!!!! Körde höger, vänster, höger, vänster, KÄMPA i skallen. När vi kom ner för backen vid Slussen var det 1km kvar. Nu jävlar i helvete är jag snart framme!! Försökte öka tempot men de kändes som att springa i sirap (sirapstempot hade jag känt i 6km.. känns som att man tar i men inte kommer nånstans). Rundar Slottet, och där är det en liten uppförsbacke. Helvete med den uppförsbacken jag ska i mål nån jävla gång. Kutar som en idiot och krutar på med mina sista krafter (det gör ONT i kroppen nu kan jag säga). Spurtar in i måååål på 2h15min. Efter att ha hämtat andan och känt efter kände jag att det var ju inte så jobbigt trots allt :D
 
Jag trodde att det skulle vara grymt jobbigt att ta sig runt. Men konditionsmässigt hade jag kunnat trycka på mer, men min kropp var inte helt med på noterna. Hade jag tagit i mer hade jag nog inte klarat mig runt alls. Idag är det stelt och ömt i kroppen. Känns som att någon har pucklat på mig, HÅRT. Ska givetvis anmäla mig till nästa års halvmarathon och då ska jag in under 2h! 
 
Grattis till pappa som tog sig in på 1h49min och Johan på 1h42min :D
 
 
 
Sedan en annan rolig sak också! I måndags åkte jag ner till Västerås för att delta på en av SATS träningsträffar (träningsträff = audition när man söker som gruppträningsintruktör till SATS. Som en arbetsintrevju ungefär...). Som ni vet har jag kämpat som en dåre för att komma in på SATS som cykelinstruktör. Och i måndags blev jag äntligen godkänd!!!! SÅ JÄÄÄÄVLA GLAAAAAAAAAAAAAD!!!!!!! Helt klart värt att åka till Västerås i smyg. Hamnar i Farsta och Heron City verkar det som. Ska till Heron imorrn och Farsta senare i veckan och skriva på papper. Kommer bli så jäkla kul att äntligen kunna hålla klass på riktigt! 
 
Och sen såklart, grattis lillebror till MC-körkortet!
 
Vilken kanonvecka det har varit :D
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: