- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

We've come a long way since that day

Kategori: Kärlek från hjärtat

Det är dags. Att damma av cykelskorna. Jag har utan förvarning börjat få tillbaka suget efter spinningen. Det har liksom smygit sig in i min hjärna igen. För ungefär 10 dagar sen ville jag elda upp cykelskorna, kasta dom i Årstaviken och säga till alla att JAG HATAR SPINNING!!!! Men så var det egentligen inte. Jag var så jäkla ledsen och besviken på mig själv. Kände mig asdålig, megadålig, urusel och sämst. Men nu gör jag det inte längre. Jag är inte dålig och framförallt inte sämst. Om jag ska hålla på och älta att jag inte blev godkänd i 300 år kommer jag ju aldrig ta mig i kragen. Sagt och gjort. Nu har jag tagit mig i kragen, bitit ihop och slutat älta! Det är inte 100% cykelmode på mig än, men det kommer mer och mer. Efter första klassen nästa vecka BÖR känslan ha hittat tillbaka. Jag har läst mina inlägg om spinningen x antal gånger nu, och den där känslan ska jag banne mig ha tillbaka. För den är min! Jag har skapat den tillsammans med alla er som har kommit och bidragit med er energi och entusiasm på mina övningsklasser. Ni är guld värda.

Den nya playlisten kommer bli hårdare. Brutal för benen, brutal för hjärtat, för flåset, för vinnarskallen. Brutal för mig, men mest för er. Det är NI som ska träna. Jag är där för att se till att ni ger järnet, svettas, kämpar, plågas och har KUL. Allt det här i ett paket på 55 min. Bonus för mig som också får träning såklart. Träningen för mig i det här är instruktörsrollen, medan träningen för er är att ta er igenom alla mina intervaller. Som jag ska räkna nu... 1,2,3,9,15,20,25,26,30. 30 intervaller, smaka på den! ;)

Jag har dom senaste dagarna försök komma på vad det är som gör att jag tycker att det är så kul att instruera. Men jag kommer inte riktigt på det. Det känns bara så jäkla rätt. Det är jobbigt, utmanande, endorfingivnade och helt jävla sjukt roligt!! Så är det :) Jag hoppas ni har märkt det på mig också, och att det märks på torsdag nästa vecka åtminstonde :)

För övrigt, den där playlisten jag skrev om som jag gjorde i vredesmod efter träningsträffen... Fyfan vad dålig den var! :D (HUR tänkte jag när jag gjorde den?!)

Kommentarer

  • Pappa säger:

    För faan Emelie, det är rätta takter! Pang på bara :-D

    2012-05-16 | 21:54:31
  • Emelie säger:

    Aaahh nu jävlar!

    2012-05-16 | 22:34:01
  • Karin säger:

    Bästa Emelie,

    Du är så rackarns klok!

    Go for it!

    Kram

    2012-05-17 | 08:50:44
  • Emelie säger:

    Tack!!! :) Kram!

    2012-05-17 | 09:25:12

Kommentera inlägget här: