- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

32 intervaller, orkar ni? (orkar jag?!)

Kategori: Allmänt

Sista finslipet är gjort, så mycket man nu kan finslipa utan att ha cyklat sitt pass. Utan att ha testat låtarna (förutom i löpspåret). Utan att ha testat upplägget. Det ser inte så värst jobbigt ut på pappret. Verkligheten blir nog en annan! Vi får se imorrn. Vilka som vågar sig på't igen. Jag har fortfarande inte cyklat en enda gång sen 6 maj, vilket är 17 dagar sen. Det är nog det längsta uppehållet jag har haft från cykeln, tur att jag har varit ute och sprungit..... Typ 3 ggr (skämsmössan på)! Bra Emelie! I mitt huvud har jag motionerat, det är väl ungefär samma sak?!

Lite heads up inför imorrn, det kan bli hur som helst! Jag hoppas det blir kul! Jag behöver ha kul imorrn! Spinning-Emelie fick sig en smocka i fejset för 17 dagar sen. Ansiktet har inte riktigt återfått sitt tidigare utseende kan man säga. Hoppas att ryggen pallar imorrn också. Nervj*veln håller på att trilskas som grädde på moset.

Som sagt så är det noll koll på upplägget utan min fusklapp. Tiderna och vad vi ska göra, hur länge vi ska göra det känns INTE som att det sitter i benmärgen än som med förra upplägget. Ny utmaning för mig! Utmaningar gillas. Jag har försökt repa in spellistan senaste veckan. Men jag gör det inte lätt för mig. Byter låtar, byter ordning, byter kors och tvärs. Det enda som inte är bytt en enda gång är uppvärmnings- och nedvarvningslåtarna. I blocken har det fipplats som tusan. Typ......... varje dag. Hört en ny låt och genast tänkt hur man skulle kunna cykla till den. Byter den nya låten mot en annan. Sådär håller jag på. Finns INGET stopp på mig. Musik är en av de bättre sakerna i livet.

Så fort jag hör en bra låt, spelar ingen roll när eller vart jag hör den. Så börjar genast spinninghjärnan dra igång "undra om man skulle köra stående motståndsökning här och sen sittande.. hmm..". Helt skadad.

Nu ska jag ut och springa med Cykel VT 2.0 i öronen. Inte helt bra löttempo i vissa låtar, men HEY vad gör man inte för att öva?! Kanske t o m armcyklar i backarna ;)

Don't stop, turn that up, take it higher. Take this mother up, start a riot. Don't stop, turn that up, take it higher. Take this mother up, start a riot. There's a glitch inside my system. Pushing through my whole existence. Got me twisted, can't resist this. Something's flipping on my switches. Take 'em, break 'em, make 'em feel it. Mix it up and mass appeal it. Pressure is riding me hard. Killer dose right through my heart. And there's no antidote.

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Fick du med Crystal Planet? Joe Satriani.

    2012-05-23 | 21:52:45

Kommentera inlägget här: