- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

Holocene

Kategori: Fundering

Nu är det dags igen. Den årliga höstångesten brakar in i mitt liv som en klockren fullträff i krysset. Jag har febrilt försökt kämpa emot enda sen min födelsedag. Det är då det den brukar komma smygandes runt hörnet och flina lite, ungefär som "om 4 veckor är det snart slutet på augusti mohaha". Och för mig är hösten här så fort almanackan börjar närma sig september. Då är det bara att vandra i mörker fram tills april. September, oktober, november, december, januari, februari, mars.... 7 månader! I 7 månader lever jag på hoppet om att dom andra 5 månaderna ska bli ett soligt, mjukt, skimrigt, fluff som doftar hav och nyklippt gräs varje dag. Önsketänkande? Ja. Jag ger aldrig upp. Samma sak varje år. Och i år blev jag grundlurad.
 
Men det värsta. Det värsta (jag kommer inte få medhåll!) är en solig höstdag, men färgsprakande träd och klar luft. Naturen är jättevacker. Men låt dig inte luras av dess vackra yttre... En vecka senare har den inget att stoltsera med längre. Ett naket livlöst träd som gått i dvala. Och vi, vi står där snopna och får vänta på att trädet ska komma ur sin dvala och få fina små knoppar som är startskottet till en ny vår. Jag är inte bitter riktigt än :) Det är ju trots allt bara 13 augusti. Fina sommarkväll. Svalorna sjunger utanför, molnen är rosa och Bon Iver plinkar på pianot i vardagsrummet. Det känns som att jag är kär i livet idag. 
 
I och med att jag känner mig lite sådär extra glad idag så har jag fått tummen ur och gjort en lista på sakera som jag vill göra, ska göra, kommer att göra. Den är helt utan inbördes ordning och har skrivits så som sakern har ploppat upp i huvudet:
 
1. Alltid vara positiv på måndagar
2. Gå Röda Korsets utbildning i medmänskligt bemötande
3. Springa milen under timmen (1h12sek senaste gången jag sprang JÄVLAR!). Midnattsloppet på lördag är målet 
4. Bli yrkeskompis (http://www.studieframjandet.se/stockholm/Mojligheter-hos-oss/Mangfald-och-integration/Yrkeskompis/) 
5. Bli godkänd som instruktör på SATS nån jädra gång, missar alla träningsträffar (konstigt att dom inte planerar efter mitt schema..). Jag ska visa dom att vara cykelinstruktör är det bästa jag vet!!
6. Gå en utbildning i kostrådgivning, finns en trevlig sådan på SAFE
7. Kunna göra, först var det 10 st, men det får bli 5 st chins utan hjälp. Jag har börjat träna på de... Nä..
8. Gå på en Bon Iver konsert. Såg att dom (det är dom va..) spelar i Danmnark
9. Kunna göra 20 armhävningar på tå. Idag kan jag göra.... Oklart antal!
 
Don't stop when you're tired, stop when you're done.
 

heavy mitted love. our love is a star. sure some hazardry, for the light before and after most indefinitely. danger has been stole away - beth/rest

Kommentarer

  • Bitchgrannen säger:

    Kanske ska bli skrivarare för någon kollumn?!?! /Camilla

    Svar: Ja kanske det :) Jag skriver inte så ofta dock! Får infall ibland :) Bitchgrannen tycker jag INTE passar in på dig, toka! Kram
    Emelie Bergsten

    2012-08-13 | 22:59:16
  • Cam säger:

    Jodå, enligt "vissa" grannar så är jag det :) Men någon ska ju vara det med. Lycka till i natt!

    2012-08-18 | 15:55:45
  • Cam säger:

    Jodå, enligt "vissa" grannar så är jag det :) Men någon ska ju vara det med. Lycka till i natt!

    Svar: ÄSCH, frågan man kan ställa sig är om denna "granne" inte själv är den största bitchen ! ;) Men tack du!
    Emelie Bergsten

    2012-08-18 | 15:56:04

Kommentera inlägget här: