- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

motivationen

Kategori: Allmänt

Jag är en hejare på att se det negativa i saker ganska ofta. Den första tanken som svischar förbi är 8/10 gånger "åh fy vad jobbigt". Det är kanske INTE det smartaste draget man kan göra. Då har jag redan ställt i mig på att det kommer bli skitjobigt, och då är det ju jättelätt att hitta motivationen! Är det fler än jag som tänker så? Men, det man är medveten om kan man förändra. Så länge man vill det. Kämpa hela vägen fram till målet! Ibland behövs det någon som sparkar mig i rumpan flera gånger om för att jag ska komma igång. Någon frivillig stjärt-sparkare??? Jag kan sparkas tillbaka, om det behövs :D

Situation: 5 veckor utan ledighet, skola varvat med spinningutbildningen. För alla som tror att det är en baggis, så kan jag säga att 9-18 fre-sön kan få vem som helst att känna att det börjar tryta lite. Gick in med inställningen "det här kommer bli jävligt kul!! jag kommer förmodligen bli ett tröttmongo och inte ha nåt socialt liv, men det kan jag ta. det här är kul och givande!"

Resultat: Och ja, är inne på tredje veckan nu och det känns bra. Rutiner blandat med glädjen över att lära sig nya saker och träffa nya människor gör sitt. Sedan har jag börjat inse att sovmorgon är en lyx! Det har aldrig hänt tidigare, det har jag mer tagit för givet. Och att våren nu har entrat gör ju allt mycket lättare, vem får inte extra energi nu! :)

även när jag är sjuk finns det mycket som är friskt. när jag har ont är det inte överalllt. när jag har motgångar gäller det bara det området, mycket annat fungerar mer än bra. res dig upp, skaka bort dammet från axlarna och gå vidare. publiken kan bua, men låt dom ropa för jag lyssnar inte. jag lär mig, men ältar inte. släpp aldrig in dom.
tärningen är kastad. ta striden, välkomna den. www.upphopp.se

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Bra skrivet lillan! haha rotatormuff!

    2012-03-13 | 21:10:30
    Bloggadress: http://tranamedasa.blogspot.com
  • Emelie säger:

    Nämen tackar så hjärtligt! :) MUFFEN!

    2012-03-13 | 21:21:31

Kommentera inlägget här: