- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

finally done!

Kategori: Allmänt

Efter 4 veckors intensiv utbildning på SAFE är jag nu klar som cykelinstruktör! Jag erkänner, jag trodde faktiskt inte att jag skulle göra det här när jag pratade om det i höstas. Tack ni som körde "motsatsen" med mig. Dvs att säga "ja ja du säger alltid saker men kommer aldrig genomföra det". För så är det, jag har planer och idéer hela tiden, men genomför dom aldrig. Jag är stolt över mig själv! Och jag har haft fruktansvärt roligt, lärt känna nya människor och nya saker. Helt klart värt 5 veckor utan en endaste helg!

Nu börjar nästa utmaning, "koreografera" mitt första egna pass med musik och allt som hör till. Lära mig att använda kroppssppråket, finslipa tekniken och kunna använda headsetet utan att flåsa som en dåre så alla hör haha! Första passet (för mig själv) imorrn för att se om mitt upplägg funkar! Kan antingen vara skitjobbigt eller plättlätt. Sen ihelgen blir de med publik (asnervös!!!). Har spelat sönder hela playlisten ungefär trettioelvamiljoner gånger, kommer kräkas på låtarna snart. Målet med all denna "förträning" är feedback feedback feedback och att det är rolig såklart, men huvudsakliga målet är att jag ska blir varm i kläderna så att jag ska söka till SATS som cykelinstruktör :D

Har ni tur, så ses vi i en cykelsal nära dig ;)

Kommentarer

  • Jean-Pierre Bergsten säger:

    Heja, Emelie! Ser fram emot att få komma och köra på dina cykelpass.

    2012-03-29 | 19:49:00
  • Camilla säger:

    grym du e!!!! redan klar med upplägget? själv har jag knappt återhämtat mig från kursen än ;) Va och köpte cykelskor idag :) ska testa dem på annandag påsk på Spårvagnshallarna med Jessica Clarén kl 12. Häng med om du vill!! kram

    2012-03-29 | 20:59:13
  • Emelie säger:

    Tack!! Jaaa jag har en plan på hur jag har tänkt lägga upp allt iallfall :) Har inte cyklat en enda gång den här veckan haha :D Åh har du! Vad blev de för några?? :D Jag bokar upp mig på den, sen får vi se vad som händer hihi :) Kram!

    2012-03-30 | 12:11:29
  • Dottern säger:

    Hihi ja du får testa på söndag :)

    2012-03-30 | 12:11:51

Kommentera inlägget här: