- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

EUPHORIA

Kategori: Allmänt

Två intensiva dagar cykelutbildning. Benen är trötta och blytunga, sittknölarna är ömma, ryggen var kaputt igår men känns rätt okej idag, kroppen är trött och sliten. Men, vad gör det när hjärnan förmedlar lycka! Hur trött och jobbigt det än har varit ihelgen, så har det varit helt fantastiskt roligt, energigivande och utvecklande. Snudd på lyckopsykos. Det känns rätt rakt igenom att bli cykelinstruktör. Jag hoppas att ni kommer och att jag lyckas förmedla den känslan jag upplever till er! Jag kan nästan lova att du som INTE är det minsta intresserad kommer kanske fastna en liten aning iallafall.

Idag, som igår, instruerade vi för varandra i smågrupper om 3 personer i ca 2-3 minuter var och gav sedan feedback. Sista vi gjorde idag var att göra samma sak. Jag hade sista omgången. Utbildningsledaren satte på Loreen - Euphoria som sista låt. Jag började förebereda min lilla grupp för vad som skulle hända, och sen KAMBOM! så körde vi stenhårt! Jag kanske verkar självgod, men fan i jävlarns vilket tryck våran lilla grupp skapade (fönsterna vibrerade på SATS Medis utan tvekan). Jag var i extas och vrålade att vi skulle skita i mjölksyran för det var slutspurten! Den mjölksyran... Och vi trampade på som galningar, frustade, flämtade, svettades och dog säkert 10 ggr om. Känslan efteråt. Gåshud. Behöver jag säga mer? Den känslan, den vill jag uppleva igen. Kan knappt vänta tills nästa lördag......

Kommentarer


Kommentera inlägget här: