- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

never alone

Kategori: Röda Korset

Inspirationen har övergett mig. Tur att Läxhjälpen börjar på onsdag igen, ska även kolla om det finns några andra spännande Röda Korset utbildningar. Appropå inspiration, så har jag lite sidoprojekt att sysselsätta mig med i vår, jädrar så taggad jag är!

Har ni sett Röda Korsets nya kampanjen för "aldrig ensam"? Den här reklamfilmen kniper sönder och mosar mitt hjärta. Det här är vardag för många av våra äldre (och ja, jag har tittat på filmen kanske 20 ggr och nästan börjat grina varje gång). Och om det är nån som är intresserad av att hjälpa till och bli frivillig, gör det! Läxhjälpen tex finns till för att hjälpa barn som inte kan få hjälp med läxor hemma osv. Många gånger är det inte bara läxor man pratar om, utan helt andra saker som inte rör skolan. En timme hit eller dit för dig eller mig, kan göra stor skillnad för någon som behöver det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: