- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

.

Kategori: Allmänt

Ibland funderar jag över mitt val av karriär. Snart är jag klar på IHM, inplastad och klar redovisningsekonom i juni. Redovisning är kul (tror ni på mig?). Reda ut, grotta, lösa, fixa, trixa. Känslan som infinner sig när man löst nåt. Bra klapp på axeln.

Fick mersmak efter SAFE-utbildningen och skulle kunna tänka mig att gå PT-utbildning, och kanske jobba heltid med det samt som gruppträningsinstruktör. Hur underbart är det inte att kunna dela med sig och få tillbaka energi med människor? Se hur dom ger det där lilla extra när det känns som att benen ska ta slut och lungorna ska sprängas. Nöjda ansiktsuttryck efteråt. Känslan i kroppen. Magisk. Den känslan är vi alla värda.

Och sen har jag ju alltid det där eviga bakandet. Kan inte låta bli. Det är så roligt. Och rofyllt. Och gott! Ett DiscoGittans Café i Årsta. Myser runt bland bullar och kakfat i rutigt förkläde. Serverar kaffe och hänger med kunderna. Det är väl också livskvalité (kanske inte dom tidiga morgnarna då....). Tänk att man kan välja exakt vad man vill göra. Och tänk att just det kan göra det så svårt att välja. Jag undrar om jag kommer hålla på med nåt av det här om 5-10 år.. Säkert har jag ändrat mig 100 ggr om under tiden :)



Kommentarer

  • Daddy säger:

    Gottgottigottgott!

    2012-04-13 | 13:20:39

Kommentera inlägget här: