- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

men varför vill du stå med mig i regnet

Kategori: Fundering

Såg på Kvällsöppet igår, dom pratade om barn. Det var en tjej där som sa exakt det jag tänkte i princip. Stressen. Med livet. Varför? Jag är 24 år, har redan min framtidsplan klar. Typ. Har man inte riktigt det så är man oseriös eller? Börja plugga innan jag är 25 år, jobba, skaffa första ungen när jag är som äldst 30 år. Sen är de klappat och klart. Det innebär att jag ska ha en knodd om SEX ÅR! Det vill säga, att det är snart. Och innan allt detta har inträffat ska man också ha hunnit rest och sett alla världens hörn. Jag kan inte hjälpa de, men jag börjar känna mig en aningen stressad. Vart kom alla dessa "normer" från? Känns som att man ska ha hunnit leva livet innan man stadgar sig, för annars finns risken att man blir en rebell-morsa som hänger på Grabo och nyper lammkött i rumpan. Plus då också att barn tydligen har blivit lite av en "inne-grej". Det är väl jättekul att gå på stan som en riktig lattemorsa och äga hela gatan med en fet barnvagn från Emmaljunga. Misstolka mig rätt, jag älskar barn :)

Och sen en annan sak, folk som säger att det är skönt att plugga. Dom har inte pluggat efter gymnasiet eller så har dom förträngt hur det verkligen är att plugga. Är trött på folk som säger "men när man pluggar har man ju studiedagar och det är ju jätteskönt". In my ass att det är skönt med studiedagar. Man är ju INTE ledig då. Helgen är man inte ledig på heller för den delen. Man viger sitt liv åt att omfamna en FAR-samlingsvolym med supertunna sidor som ger en gåshud varje gång man rör ett blad. Man viger sitt liv åt en miniräknare och blir nästan gråtfärdig när batteriet börjar ta slut. Man gråter på riktigt när stiftet i ens favoritpenna är slut. Då har man problem. Men jag antar att jag säger när jag är klar med skolan att det var mkt skönare att plugga. Och då kommer jag skjuta mig själv i foten.

Nu är det Fråga Olle dokumentären på femman. Jag tror jag smäller av, vilket framtidsyrke porrstjärna är. Helt sjukt. Jag har nog valt fel yrke.........

Tack Newkid - jag gråter bara i regnet (akustiskt version) för att du räddar min kväll och min mosiga tentahjärna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: