- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

Läxhjälpen

Kategori: Röda Korset

Idag var det dags för läxhjälpen igen på 2ans fritidsgård. Var ganska mycket ungar och hög ljudnivå när jag kom dit vid 17. Fikade lite mer personalen, som är HUR underbara som helst. Efter bara 3 veckor känns det som att jag har känt dom i all evighet. Sjukt välkomnande och varma människor, varför är inte alla så? Blir riktigt själaglad.

Hjälpte sjuor idag, den ena med matteläxan och den andra som skulle skriva en saga. Två urgulliga ungar!!! Vi satt och gjorde läxorna tillsammans och pratade om allt möjligt. Tjejen berättade om sin favorithäst som dom hade varit tvugna att slakta, och killen berättade att han hade opererat sitt öra. Dom babblade på som om jag inte alls var en främmande människa. När dom hade suttit ett tag skulle jag gå igenom vad dom hade gjort. Rättade matten och läste igenom sagen. Det var en liten kärlekssaga. Blev lite rörd i mitt blödiga hjärta. Tänk att den liten kille på 12-13 år skriver en kärlekssaga, hur vanligt kan det vara. Han kommer bli en bra kille när han blir stor!

Helt faschinerad över att dom var så öppna mot mig. Frågade mig massa saker som inte handlade om läxor. Det är verkligen värt varenda sekund jag lägger ner på det här, får så mycket tillbaka och det är så villkorslöst. Det här är nog en av de bättre saker jag har gjort, än så länge iallafall :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Fan vilken bra och fantastisk människa du är Emelie... Hade verkligen önskat att jag också hade tid att göra en sån god gärning! Puss på dig <3

    2011-10-27 | 23:00:20
  • Emelie säger:

    Tack!!! Man kan om man vill, tar inte så mycket tid ändå. Plus att det är både roligt och givande :)

    2011-10-28 | 10:38:16

Kommentera inlägget här: