- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

Läxhjälpen

Kategori: Röda Korset

Då var det dags igen! Åååh det är ju så roligt att vara där och hjälpa till! Idag var det bara matteläxor. Tur att det inte är så jätteavancerad matte, än! Hjälpte två kids idag igen. Den ena ville bara ha sällskap samtidigt som han gjorde läxan medans den andra behövde hjälp. Fick kommentaren "du ser inte ut som en Röda-Korsettant!". Bra eller dåligt?! Då svarade jag "nej du antog att jag skulle vara gammal va?" Och det var exakt vad lillkillen trodde. När vi var klara sa han "jag ska säga till mina kompisar att du var snäll så kanske dom också kommer hit". Gulle :)

Den där fritidsgården ger så mycket energi. Blir verkligen GLAD av att vara där. Känns verkligen helt rätt rakt igenom. Visst är det tokigt när det känns så på direkten? Snudd på att jag vill att det ska bli onsdag redan imorrn. Dock sa dom på fritidsgården att jag kan komma dit när jag vill, slutar väl med att jag blir stammis där snart!

Innan jag skulle gå hem, kom det en kille som bara hade bott i Sverige i 6 månader. Han undrade om jag kunde hjälpa honom med meningsuppbyggnad när man ska skriva uppsatser. Min hjärna letade desperat efter svar, men det kom. Ingenting. Kan inte ha varit helt aktiv under svenskan.... Vi satt och diskuterade fram och tillbaka och kom fram till att han skulle ta med sig en text som han själv skrivit till nästa onsdag, så skulle vi gå igenom den tillsammans och rätta. Tycker nog att lära ut svenska är svårare än matte. Svenska "är" bara för mig. Ska verkligen göra mitt bäst och komma förberedd. Om någon har tips så är dom välkomna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: