- everyone deserves to sparkle

Musik och skratt är som balsam för själen.

all our dreams can come true, if we have the courage to pursue them

Kategori: Fundering

Att inspirera eller att bli inspirerad. Satt och tänkte på det nyss, blev helt vilse i pannkakan och när jag skulle skriva ner orden stavade jag t o m fel. Är det något man väljer eller kommer det naturligt? Jag tror att om man försöker inspirera så blir allt bara fel och oäkta. Den som har glädje och ork att dela med sig av sin energi är guld värd. Tänk hur det skulle lyfta många människor. Bara en liten push! Jag har olika inspirationsskällor beroende på vad det är. Den personen är en helt vanlig person, för vissa vem som helst, men som för mig kan få mig att känna ett riktigt jävlar anamma när det behövs. Något som inte hör till inspiration (eller?) är när en främmande människa bara ler lite mot en, alltså jag lovar att när det händer mig så ler jag mitt största colgate-leende tillbaka. Jag blir lika glad som ett barn på julafton. Vi måste väl inte se så förbannat jädra sura ut heller. Bort med suransiktet och på med gladansiktet nu för tusan!


En annan sak som kan göra mig sjukt peppad är powerkvinnor. En stenhård brutta som bara kör sitt eget race utan att bry sig om vad andra tycker. Kvinnor som köttar på som män och blir högt uppsatta i ett företag, som visar vart skåpet ska stå, gör sig ett namn och visar att tjejer också kan. Det är grymt! Jag vet inte om detta stämmer, men det känns som att tjejer oftast inte vågar ta för sig på samma sätt som killar. Eller? Jag är en mittemellare, ibland jävlar och ibland inte jävlar. Antingen på eller av, aldrig alltid på eller alltid av. Kämpa på alla och kommande powerkvinnor!


Trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: